Billedbøger – multimodal læsning i 4. klasse

Billedbøger – multimodal læsning i 4. klasse

Læsning af billedbøger i 4. klasse er afprøvet i forbindelse med Lærernetværket og en tanke om at udvikle elevernes blik for multimodal læsning. Vi har læst billedbogen “Annas Himmel” af Stian Hole som et eksempel på multimodal tekst.

Forfatter: Bine Elisabeth Wiborg Faure

 

materialeplatform.emu.dk/materialer/bogkort/84998269

About author

You might also like

Formater 0 Comments

Blogskrivning – demokratisk dannelse for 4. klasse

Materialet er et format, der er udviklet til lærernetværket. Det omhandler introduktion til blogskrivning.   Forfattere: Malene Saltoft Pedersen materialeplatform.emu.dk/materialer/bogkort/87554212  

Materiale 0 Comments

Dynamisk perspektivkasse – en konstruktion

Arbejdet med dynamisk perspektivkasse – en konstruktion sætter fokus på rumopfattelse og horisontlinjens betydning for perspektivet. Brug af normal-, frø- og fugleperspektiv sætter fokus på billedkompositionens psykologiske afkodninger. Eleverne skal

Digital læseindsats

Materialet er et format udviklet til Lærernetværket it i folkeskolens fag, dansk. Målene med forløbet er, at eleverne øger deres motivation for at læse samt øger deres læsehastighed, sprogforståelse og

Formater 0 Comments

Bogen om mig selv – et praksisforløb

Materialet er udviklet I forbindelse med arbejde i lærernetværket for IT I fagene. Der er tale om et forløb, hvor en gruppe elever på en specialskole arbejder med emnet “bogen

Geometri og måling 0 Comments

Dynamisk krydsperspektiv – målfast tegning i Geogebra

Materialet er et format, der er udviklet til Lærernetværket. Arbejdet med Dynamisk krydsperspektiv – målfast tegning bygger videre på Dynamisk perspektivkasse – en konstruktion og sætter fokus på præcision og

Undervisningsforløb 0 Comments

Bookcreator som evalueringsredskab i matematik

Bookcreator brugt til evaluering af emnet “Koordinatsystemet” i 4. klasse. Eksempel Forfatter: Stine Havstrup materialeplatform.emu.dk/materialer/bogkort/87677676

0 Comments

No Comments Yet!

You can be first to comment this post!

Leave a Reply