Bogen om mig selv – et praksisforløb

Bogen om mig selv – et praksisforløb

Materialet er udviklet I forbindelse med arbejde i lærernetværket for IT I fagene. Der er tale om et forløb, hvor en gruppe elever på en specialskole arbejder med emnet “bogen om mig selv” ud fra en fast skabelon med muligheder for differentiering. Materialet vil kunne anvendes i specialklasser og indskoling.

 

materialeplatform.emu.dk/materialer/bogkort/85658135

 

About author

You might also like

Materiale 0 Comments

Drømmeværelse

Drømmeværelset – et projektemne i 5. klasse. Et undervisningsforløb der gør brug af bl.a. Geogebra, Mindmeister, regneark og skoleblog. Udviklet til Lærernetværket.   Forfatter: Randi Andersen materialeplatform.emu.dk/materialer/bogkort/86079987

Digital læseindsats

Materialet er et format udviklet til Lærernetværket it i folkeskolens fag, dansk. Målene med forløbet er, at eleverne øger deres motivation for at læse samt øger deres læsehastighed, sprogforståelse og

Undervisningsforløb 0 Comments

Booktrailer

Undervisningsforløb om Booktrailer til mellemtrinnet Forfatter: Dorthe Rise materialeplatform.emu.dk/materialer/bogkort/87490627

Blogskrivning – demokratisk dannelse for 4. klasse

Materialet er et format, der er udviklet til lærernetværket. Det omhandler introduktion til blogskrivning.   Forfattere: Malene Saltoft Pedersen materialeplatform.emu.dk/materialer/bogkort/87554212  

Materiale 0 Comments

Algebraisk løsning af ligninger

Oplæg til algebraisk løsningsmetode udfra ligevægtsprincippet(interaktivt). Løsningsforslag laves i rutediagrammet LucidChart på Google Drev. Forløbet blev afprøvet i praksis i 7.kl i 4 dobbeltlektioner. Forfatter: Bodil Bagger materialeplatform.emu.dk/materialer/bogkort/85316832

Undervisningsforløb 0 Comments

Bookcreator som evalueringsredskab i matematik

Bookcreator brugt til evaluering af emnet “Koordinatsystemet” i 4. klasse. Eksempel Forfatter: Stine Havstrup materialeplatform.emu.dk/materialer/bogkort/87677676

0 Comments

No Comments Yet!

You can be first to comment this post!

Leave a Reply