Bogen om mig selv – et praksisforløb

Bogen om mig selv – et praksisforløb

Materialet er udviklet I forbindelse med arbejde i lærernetværket for IT I fagene. Der er tale om et forløb, hvor en gruppe elever på en specialskole arbejder med emnet “bogen om mig selv” ud fra en fast skabelon med muligheder for differentiering. Materialet vil kunne anvendes i specialklasser og indskoling.

 

materialeplatform.emu.dk/materialer/bogkort/85658135

 

About author

You might also like

Booktrailer

Undervisningsforløb om Booktrailer til mellemtrinnet Forfatter: Dorthe Rise materialeplatform.emu.dk/materialer/bogkort/87490627

Formater 0 Comments

Algebraisk løsning af ligninger

Oplæg til algebraisk løsningsmetode udfra ligevægtsprincippet(interaktivt). Løsningsforslag laves i rutediagrammet LucidChart på Google Drev. Forløbet blev afprøvet i praksis i 7.kl i 4 dobbeltlektioner. Forfatter: Bodil Bagger materialeplatform.emu.dk/materialer/bogkort/85316832

3. - 4. klasse 0 Comments

Billedbøger – multimodal læsning i 4. klasse

Læsning af billedbøger i 4. klasse er afprøvet i forbindelse med Lærernetværket og en tanke om at udvikle elevernes blik for multimodal læsning. Vi har læst billedbogen “Annas Himmel” af

Læsning 0 Comments

Digital læseindsats

Materialet er et format udviklet til Lærernetværket it i folkeskolens fag, dansk. Målene med forløbet er, at eleverne øger deres motivation for at læse samt øger deres læsehastighed, sprogforståelse og

Materiale 0 Comments

Dynamisk krydsperspektiv – målfast tegning i Geogebra

Materialet er et format, der er udviklet til Lærernetværket. Arbejdet med Dynamisk krydsperspektiv – målfast tegning bygger videre på Dynamisk perspektivkasse – en konstruktion og sætter fokus på præcision og

Dynamisk perspektivkasse – en konstruktion

Arbejdet med dynamisk perspektivkasse – en konstruktion sætter fokus på rumopfattelse og horisontlinjens betydning for perspektivet. Brug af normal-, frø- og fugleperspektiv sætter fokus på billedkompositionens psykologiske afkodninger. Eleverne skal

0 Comments

No Comments Yet!

You can be first to comment this post!

Leave a Reply