Brøk, procent og decimaltal

Brøk, procent og decimaltal

Dette forløb er udviklet i Lærernetværket, og drejer sig om matematikemnet: Brøk, procent og decimaltal. Forløbet er lavet til en 6.klasse . 

Forfatter: Lene Nielsen

materialeplatform.emu.dk/materialer/bogkort/84843725

About author

You might also like

Bondegårdens dyreunger

Læringsforløb til indskolingen/specialklasser. Et forløb der tager udgangspunkt i bogen: Dyreunger på gården af Göran Bergengren og Ingvar Björk. Et læringsforløb hvor IT læringsressourcer er indtænkt i aktiviteter.   Forfattere:Minna

Matematik 0 Comments

Bookcreator som evalueringsredskab i matematik

Bookcreator brugt til evaluering af emnet “Koordinatsystemet” i 4. klasse. Eksempel Forfatter: Stine Havstrup materialeplatform.emu.dk/materialer/bogkort/87677676

Bogen om mig selv – et praksisforløb

Materialet er udviklet I forbindelse med arbejde i lærernetværket for IT I fagene. Der er tale om et forløb, hvor en gruppe elever på en specialskole arbejder med emnet “bogen

Undervisningsforløb 0 Comments

Elevernes erindringer samlet i en e-bog

Forløbet henvender sig primært til mellemtrin og udskoling. Eleverne læser og skriver erindringer. Elevernes erindringer samles i en fælles e-bog og understøttes med egne videooptagelser.   Forfatter: Stine Eliasson materialeplatform.emu.dk/materialer/bogkort/86110597

Matematik 0 Comments

Dynamisk perspektivkasse – en konstruktion

Arbejdet med dynamisk perspektivkasse – en konstruktion sætter fokus på rumopfattelse og horisontlinjens betydning for perspektivet. Brug af normal-, frø- og fugleperspektiv sætter fokus på billedkompositionens psykologiske afkodninger. Eleverne skal

Matematik 0 Comments

Algebraisk løsning af ligninger

Oplæg til algebraisk løsningsmetode udfra ligevægtsprincippet(interaktivt). Løsningsforslag laves i rutediagrammet LucidChart på Google Drev. Forløbet blev afprøvet i praksis i 7.kl i 4 dobbeltlektioner. Forfatter: Bodil Bagger materialeplatform.emu.dk/materialer/bogkort/85316832

0 Comments

No Comments Yet!

You can be first to comment this post!

Leave a Reply