Digital læseindsats

Digital læseindsats

Materialet er et format udviklet til Lærernetværket it i folkeskolens fag, dansk. Målene med forløbet er, at eleverne øger deres motivation for at læse samt øger deres læsehastighed, sprogforståelse og tekstforståelse.

 

Forfatter: Karen Tims Andersen

materialeplatform.emu.dk/materialer/bogkort/87950538

 

About author

You might also like

Billedbøger – multimodal læsning i 4. klasse

Læsning af billedbøger i 4. klasse er afprøvet i forbindelse med Lærernetværket og en tanke om at udvikle elevernes blik for multimodal læsning. Vi har læst billedbogen “Annas Himmel” af

Undervisningsforløb 0 Comments

Bogen om mig selv – et praksisforløb

Materialet er udviklet I forbindelse med arbejde i lærernetværket for IT I fagene. Der er tale om et forløb, hvor en gruppe elever på en specialskole arbejder med emnet “bogen

Matematik 0 Comments

Brøk, procent og decimaltal

Dette forløb er udviklet i Lærernetværket, og drejer sig om matematikemnet: Brøk, procent og decimaltal. Forløbet er lavet til en 6.klasse .  Forfatter: Lene Nielsen materialeplatform.emu.dk/materialer/bogkort/84843725

Matematiske kompetencer 0 Comments

Dynamisk perspektivkasse – en konstruktion

Arbejdet med dynamisk perspektivkasse – en konstruktion sætter fokus på rumopfattelse og horisontlinjens betydning for perspektivet. Brug af normal-, frø- og fugleperspektiv sætter fokus på billedkompositionens psykologiske afkodninger. Eleverne skal

5. - 6. klasse 0 Comments

Booktrailer

Undervisningsforløb om Booktrailer til mellemtrinnet Forfatter: Dorthe Rise materialeplatform.emu.dk/materialer/bogkort/87490627

Tal og algebra 0 Comments

Algebraisk løsning af ligninger

Oplæg til algebraisk løsningsmetode udfra ligevægtsprincippet(interaktivt). Løsningsforslag laves i rutediagrammet LucidChart på Google Drev. Forløbet blev afprøvet i praksis i 7.kl i 4 dobbeltlektioner. Forfatter: Bodil Bagger materialeplatform.emu.dk/materialer/bogkort/85316832

0 Comments

No Comments Yet!

You can be first to comment this post!

Leave a Reply