Dynamisk krydsperspektiv – målfast tegning i Geogebra

Dynamisk krydsperspektiv – målfast tegning i Geogebra

Materialet er et format, der er udviklet til Lærernetværket. Arbejdet med Dynamisk krydsperspektiv – målfast tegning bygger videre på Dynamisk perspektivkasse – en konstruktion og sætter fokus på præcision og målfasthed i perspektivtegningen. Eleverne skal arbejde med perspektivtegning i Geogebra. Eleverne skal gengive et hus set i krydsperspektiv, så tilskueren oplever det tredimensionelt. Målet er at lave et dynamisk hus, som ændrer perspektiv, når man flytter på det eller horisontlinjen. Det kan det, fordi nogle linjer er afhængige af andre linjer. Eleverne skal lære forskellen på uafhængige og afhængige linjer. Eleverne får vejledning til at bruge højde- og breddelinealer til at beregne eksakte højder og bredder i perspektivtegningen. Vi skal kunne aflæse og bestemme husets højde, længde og bredde. Eleverne kan til slut gengive et hus i et bestemt målstokforhold.

Forfatter: Majken Tang Koch

http://materialeplatform.emu.dk/materialer/bogkort/85582707

About author

You might also like

Word-dokument 0 Comments

Elevernes erindringer samlet i en e-bog

Forløbet henvender sig primært til mellemtrin og udskoling. Eleverne læser og skriver erindringer. Elevernes erindringer samles i en fælles e-bog og understøttes med egne videooptagelser.   Forfatter: Stine Eliasson materialeplatform.emu.dk/materialer/bogkort/86110597

7. - 9. klasse 0 Comments

Digital læseindsats

Materialet er et format udviklet til Lærernetværket it i folkeskolens fag, dansk. Målene med forløbet er, at eleverne øger deres motivation for at læse samt øger deres læsehastighed, sprogforståelse og

Booktrailer

Undervisningsforløb om Booktrailer til mellemtrinnet Forfatter: Dorthe Rise materialeplatform.emu.dk/materialer/bogkort/87490627

Word-dokument 0 Comments

Dynamisk perspektivkasse – en konstruktion

Arbejdet med dynamisk perspektivkasse – en konstruktion sætter fokus på rumopfattelse og horisontlinjens betydning for perspektivet. Brug af normal-, frø- og fugleperspektiv sætter fokus på billedkompositionens psykologiske afkodninger. Eleverne skal

Algebraisk løsning af ligninger

Oplæg til algebraisk løsningsmetode udfra ligevægtsprincippet(interaktivt). Løsningsforslag laves i rutediagrammet LucidChart på Google Drev. Forløbet blev afprøvet i praksis i 7.kl i 4 dobbeltlektioner. Forfatter: Bodil Bagger materialeplatform.emu.dk/materialer/bogkort/85316832

Billedbøger – multimodal læsning i 4. klasse

Læsning af billedbøger i 4. klasse er afprøvet i forbindelse med Lærernetværket og en tanke om at udvikle elevernes blik for multimodal læsning. Vi har læst billedbogen “Annas Himmel” af

0 Comments

No Comments Yet!

You can be first to comment this post!

Leave a Reply