Så er årets konference klar. Kom med!

Medens de sidste formater langsomt begynder at tikke ind er årets konference også på plads. Vi håber det som sidste år bliver en festdag, og vi synes, at vi har fået skruet en rigtig fint program sammen.

billede konf

Konferenceprogram 2016

I år holdes konferencen i Kolding UC syd Dyrehavevej 116.

Tilmeldingslinket findes her

Ligesom sidste år er konferencen gratis og åben for alle, så tag din skoleleder (vi sender også en specifik invitation til alle deltagernes skoleledere), en kollega eller en interesent udi professionelle læringsfællesskaber med.

Først og fremmest bliver der i år, ligesom sidste år, markedsplads med de af jer der vil dele jeres formater mundtligt med andre deltagere og gæster til konferencen. Det kræver blot, at du skriver en kort mail til lism@ucc.dk og tilkendegiver interesse. Så vil du blive kontaktet af Lise Møller i starten af maj omkring det praktiske. Vi håber, at rigtig mange vil benytte sig af denne mulighed i år. Jo flere I er, jo bedre, for vi vil gerne vise et så bredt udsnit at Lærernetværkets stærke formater som muligt. I år vil også facillitatorerne have borde med forskellige tematiseringer ind i Lærernetværket.

Hvem kommer ellers? Jo vi har 3 solide foredragsholdere til jer.

Først kommer Anne Mette Thorhauge formand for Medierådet. Anne Mette skal tematisere dannelse ift. teknologi, pædagogik og didaktik med oplægget ” De måske dannede”. I kan læse lidt mere om Anne Mette Thorhauges tanker ift. dannelse her og høre interview omkring påvirkning bl.a. igennem skydespil her

Så skal vi lytte til Coding Pirates ’far’ Martin Exner, der kredser om, hvilken betydning de allernyeste teknologier har for læreprocesserne hos elever – både de formelle og uformelle af slagsen. Hvad betyder det for vores elever, at vi bevæger os fra iPad il Arduino board? I kan læse et kort interview om Martin Exner her og læse mere om Coding Pirates her

Sidst men ikke mindst har vi Ole Christensen på programmet – i to omgange – Ole har i det sidste mange måneder studerende Lærernetværket ud fra en casemetodik, afholdt interviews, set på formater m.m. Ole kommer således med at bud på de mest centrale landvindinger, vi har gjort os, hvilke udfordringer vi har haft samt hvilken ny professionsviden, der genereres i et projekt som vores. I kan læse mere om Ole Christensens tanker om bl.a medialisering her samt se eller gense Lærernetværkets video med ham her

Vi glæder os til at se jer til konferencen, det bliver helt sikkert en fest!

 

About author

You might also like

Blog 0 Comments

Konferencen – godt overstået…og hermed lidt mere guf.

Vi har i Lærernetværket allerede slået os lidt løs udi formidlingen omkring vores konference til de fynske omgivelser, som I ved fra de sociale medier og skolekom, har vi lavet

Blog 0 Comments

‘Når man investerer i teknologi, investerer man altså ikke per automatik i læring’

Så er det tid til at introducere vores første video i rækken af små videoer, som I selv, i fællesskab i de producerende praksisfællesskaber eller orkesteret i forbindelse med de

Blog 0 Comments

’Det er ikke et gudeværktøj, der kan det hele, men…’

Så er vi klar med den første af de fagfaglige videoer, vi starter ud med matematik. Her har vi fået Martin Thun Klausen CFU konsulent og matematiklærer fra UCC til

Blog 0 Comments

Så er vi igang! Alt det bedste fra opstarten.

Som lovet alle de gode snapse fra opstarten. Lad det være sagt med det samme….igen… Sikke en opstart! Vi er i Lærernetværket grov imponerede over engagementet og gå på modet,

Blog 0 Comments

Sæt i gang – part II – Nyt, nyt, nyt…

Kære Lærernetværkere indenfor og udenfor netværket… Med fare for at lyde som den klassiske nouveau riche ejendomsmægler Jeppe K – så skal vi bare have nyt, nyt nyt her i

Blog 0 Comments

Godt nytår og fuld fart frem på videndelingen fra Lærernetværket

Kære deltagere og andre interesserede. Nej vi er ikke gået ned af for meget champagne, vi har bare endnu engang været i et arbejdsmodus, dvs. vi forsøger at give jer

0 Comments

No Comments Yet!

You can be first to comment this post!

Leave a Reply